Friday, January 18, 2019

Sticka varmt och mönstrat



I början av hösten fick jag ett pressutskick av boken Sticka varmt och mönstrat, skriven av Erika Åberg. Jag har flera av hennes böcker sen tidigare så jag hade stora förväntningar och jag blev inte besviken! 

På grund av trötthet och livet har det inte blivit av att jag skrivit någon recension, istället kan jag tipsa om vad Frida Arnqvist Engström skrivit för den som vill läsa mer. Jag rekommenderar boken varmt, vill sticka flera mönster och gillar hela upplägget med mönster, materiallära, fina bilder mm. Och de fantastiskt fina illustrationerna förstås! 

Sockan Höstbruk är mitt första projekt ur boken. Garnet är egentligen färgat av Dandelion-Anna till garnpaketen av min egen socka Spira som Organic Knitters sålde. Istället för att sticka ett par till Spira så valde jag att sticka ett par Höstbruk. Tycker färgerna är så fina tillsammans, det har du verkligen gjort bra Anna! 

No comments: