Wednesday, April 24, 2019

Bästis-matchning

Nyligen fyllde Astrids två förskole-bästisar år med bara en veckas mellanrum och i födelsedagspresent ville hon ge dom matchande kläder. Vi valde ut ett tyg tillsammans (från Stoff och Stil) och från början var tanken att jag skulle sy matchande t-shirts till dom. Men så räckte tyget till var sitt par shorts också så då sydde jag det med! 

Till shortsen gjorde jag fejk-snörning fram genom att följa version två i det här blogginlägget. Tycker snörningen fram är en snygg detaljer men eftersom i alla fall min 6-åring inte kan knyta rosetter än så ville jag inte krångla till det för henne. 

På insidan av t-shirtsen står deras initialer. Dom tre är de enda 6-åriga tjejerna på sin förskola (tyvärr leker de rätt uppdelat efter kön) så det är rätt så liten risk att någon annan blir utanför. I alla fall hoppas jag det. 

Mönstren till shortsen är Hudson pants som jag bara kortat av och t-shirt mönstret kommer ur något gammalt nr av Ottobre. Det blev väldigt gulligt och båda kompisarna blev glada! Astrid älskar sitt set och vill ha det så fort det är rent. 

1 comment:

Alicia Sivert said...

Men huuuuuur förbaskat gulligt är inte detta och vad är det med matchande kläder i tjejgäng som får mitt hjärta att bulta så? Hoppas det håller i sig och övergår till nån slags klubbjackor när de blir äldre <3