Saturday, April 27, 2019

Svart Ogden Cami

Det här är ett sånt basplagg som inte är särskilt kul men som verkligen fyller sin funktion i garderoben. Ett helt vanligt svart linne!

Mönstret är förstås Ogden Cami från True bias, samma som jag sytt flera gånger förut. Så bra basmönster. Storlek 8 precis som jag sytt innan. 

Tyget är svart viskos, ingen är förvånad över det heller.

Såna här linnen har alltid tidigare gett mig komplex över mina breda axlar. Och jag ska inte ljuga, bilderna när jag står med armarna rakt ner och rakt mot kameran ger mig fortfarande komplex (och jag lägger inte upp dom här. Kanske en dag att jag gör det). Men! Sen jag började styrketräna har mina breda axlar blivit något som jag långsamt ser som något positivt.

Nu vill jag ju ha grövre axlar och större armar! Jag tränar inte för utseende men det är en göttig bonus när musklerna växer.

Mönster: Ogden Cami
Storlek: 8
Ändringar: något kortare axelband bara
Tyg: Vävd viskos från Stoff och Stil

2 comments:

Handgjort av Vera said...

Snyggt linne! Måste verkligen lägga in Ogden cami på "att sy"- listan, jag ser så många fina varianter överallt.

Annebeth said...

Den er fin. Og du er fin!