Tuesday, April 30, 2019

Världens skönaste byxor

För ett tag sen sydde jag ju höga Ninni och bestämde mig direkt för att sy ett par med lägre midja också. Hög midja är mycket mycket snyggare men jag tillhör dom som tycker lägre midja är bekvämare. Ibs-magen får fritt spelrum ovanför midjan då. 

Eftersom jag sytt ett par höga var det enkelt att ta på mig dom och rita ut (jag ritade med en svart tuschpenna rakt på kroppen) hur mycket lägre jag ville ha dessa. Tror att jag sänkte dem ca 10cm (och mina höga hade jag redan minskat 2cm om jag minns rätt). 

Tyget är crepe-viskos, jag fick tips av en på Stoff och Stil om att det skrynklar mindre än vanlig viskos. 

Inte världens mest smickrande byxmodell men kanske världens skönaste! Jag har redan använt dem massor. Allra mest som ett slags sommar-mjukisar som jag går omkring i hemma, men som också funkar att ha på mig i avslappnade sammanhang. De kommer inte vara det plagg jag sträcker mig efter om jag vill känna mig snygg eller fin, men alla plagg behöver ju inte vara såna plagg. 

Mönster: Ninni Culottes
Storlek: 40
Ändringar: sänkte midjan ca 10cm så att de sitter på höften.
Tyg: vävd crepe viskos från Stoff och Stil

No comments: