Wednesday, June 5, 2019

Silver runt handen

Det här är nog mitt största (och dyraste) projekt hittills i silversmidet. Ett armband i form av cirklar som är lätt bankade och sen iträdda i varandra.

Här syns det hur det är ihopsatt. Varje cirkel har en pinne och ett hål som sen är trädda i varandra. 

Det blir lätt lite trassligt, eller ja trassligt är väl fel ord. Men det snurrar liksom till sig när man lägger ner det. På armen sitter det bra! Jag är rätt petig med vilka armband jag tycker om att ha på mig (helt stela går bort, det är för obekvämt) men detta funkar fint.

Väldigt fint ihop med min gröna klänning (som jag ska skriva om snart....)

1 comment:

Alicia Sivert said...

Alltså såå vackert och verkligen ljuvligt ihop med klänningen där de runda formerna går igen! Påminner om fiskfjäll. Mycket mycket vackert!