Thursday, July 25, 2019

Danmark

Ni som följer mig på Instagram (jag heter ClaraSofiaFalk där) har redan sett att vi varit en sväng i Danmark. Vi hyrde ett hus i en liten by som heter Klitmöller tillsammans med några kompisar.

De första dagarna var det rätt så regnigt, men tack vare det så var det också helt otroligt fotoljus på kvällarna. Och den här stranden var fantastisk oavsett väder.

På stranden fanns det fullt av platta stenar så jag testade att måla på dom. Fick genast en ny hobby! Så rogivande på något sätt. Pga det stickade jag inte så mycket den här semestern... 
Fick frågor på Instagram om vad jag använde för pennor och det är en vanlig tunn svart tuschpenna (Sakura pigma micron fineliner 03) och en vit gel-penna (Sakura gellyroll moonlight white). Såna jag råkade ha med mig i mitt pennfack bara och som jag annars använder att teckna med/ till bulletjournal.

Men jag stickade förstås också! Hade med mig min pågående kofta som ska bli en Hamburgsund. Kan kryssa av rutan "skapa på resa" i Stickbingot med denna bilden.

Jag har alltid varit en hemkär person men sen jag blev utmattad och fick ångestproblematik så har det blivit rejält svårt att åka bort. En för andra enkel resa till Danmark med vänner är i mitt huvud större än så. Särskilt som jag blir så trött av allt fortfarande, även om det är bättre så behöver jag en hel del egentid och lugn. Det är svårt att skriva om, vill mest påminna om att det som vanligt (och inte bara hos mig) ofta ser fint ut på bild men bakom bilderna kan det vara annorlunda.

Detta var första gången Astrid var utanför Sveriges gränser och även om det bara var till Danmark så tyckte hon att det var väldigt kul att vara i ett annat land!

På vägen tillbaka till Fredrikshamn stannade vi till i Aalborg som verkligen var en gullig stad.

Det kommer fler bilder från Danmark på projekt jag fotade där, och här är tex Astrid i sin Bucket hat som jag skrev om häromdagen.

1 comment:

Tove said...

Åh vilka fina stenar, omgivningar och människor. Jag önskar att vi också hade kompisar att hyra hus i Danmark med. Kanske något annat år..?