Tuesday, July 30, 2019

Signes hatt

Med till Danmark var Signe som är 2år och helt otroligt gullig. I tvåårspresent fick hon (tillsammans med sina föräldrar) välja tyg till en Bucket hat (vilket är lite egoistiskt av mig eftersom de är så roliga att sy och jag verkligen ville sy en till).

Signe fastnade för ett tyg med tigrar på som blivit över från kläder jag sytt till Astrid. Jag trodde inte att jag hade tillräckligt av det för att faktiskt kunna sy något men genom att typ trolla med knäna så lyckades jag få ut delar till en Bucket hat från Oliver + S i strl small. 

Den är ju vändbar och det andra tyget är mörkgrått med vita prickar. Fick visst inga riktigt bra bilder på det, men den skymtar vänd åt det hållet på bilden från Aalborg.

Funkar både i sol och regn :)

Storlek: Small
Tyg: överblivna rester double gauze som jag köpt för länge länge sen hos Miss Matatabi + ett prickigt tyg som egentligen varit en duk från HM home. 
Ändringar: eftersom double gauze är rätt tunt använde jag mer mellanlägg än vad mönstret anger.

No comments: