Sunday, September 22, 2019

Bum bag

Jag har inte tröttnat på magväskor än, tycker att de är både snygga och praktiska! Var sugen på en lite större än de jag sytt tidigare från Sarkirsten och tyckte att den här från Stoff och Stil såg ut att ha en bra form.

Mönstret var lite bristfälligt att följa och jag är inte säker på att jag gjorde helt rätt. Men det blev en väska tillslut och jag är väldigt nöjd med den! Den ligger väldigt bra över kroppen och är precis lagom stor för mina behov.

Jag gjorde inga ändringar (tror jag) mer än att jag sydde snedslåband över den synliga sömsmånen på insidan. Tygerna är båda från Stoff och Stil, ett grönt twilltyg och ett rosa-guldgult bomullstyg. Dragkedjan är också därifrån, men alla andra ringar och hakar är från Bibbis textil som är min favorit när det gäller sybehör (inte sponsrad av vare sig henne eller Stoff och Stil). 

No comments: