Tuesday, September 3, 2019

Svart viskos

Häromdagen såg jag en tjej vid ett övergångsställe som hade en helt vanlig enkel ärmlös klänning i trikå på sig. Inget speciellt, finns säkert i massor av butiker, men jag blev så sugen på något liknande. Så jag rotade fram lite svart viskostrikå och körde! 

Jag slog ihop Inari tee dress med mitt vanliga mönster till linnen. Min första variant blev alldeles för kort (se några bilder ner) och jag fick för mycket känsla av nattlinne. Den här är min andra variant som är lite längre och som jag är nöjd med!

Funderar fortfarande på om det är för mycket nattlinne men jag tror inte det. När den är svart och jag har något halsband till så tycker jag det funkar. 

Det här är min första variant som jag inte blev nöjd med, den på bilderna ovan är min andra variant som är lite längre. Längden på denna hade varit perfekt om det varit en t-shirt modell upptill med högre hals och ärm, men när den både är rätt urringad och kort så blir det inte balanserat enligt mig.

Men detta blir ett bra skrota-runt-hemma-plagg eller kanske faktiskt ett nattlinne. Så inte helt bortkastad sömnad ändå.

1 comment:

Handgjort av Vera said...

Ett sommarnattlinne i viskos låter väl inte helt fel. Det där är verkligen mitt mål med min sömnad, att se nåt på stan och sen bara ta fram tyg och köra. Underbart!