Sunday, December 22, 2019

Åh Leonard!

Min yllekappa! Som jag gillar denna kappan. Den är egentligen sydd i slutet av sommaren före min svarta i oilskin, men jag sydde klart allt utom knapphålen och sen blev den hängandes ofärdig. Jag brukar inte tycka att knapphål är läskiga men just dessa var det av någon anledning. 

Mönstret är Leonard från Republique du chiffon och tyget är ylletyg i spetskypert från Skroten. Fodertyget är ett viskosfoder från Gårda textil.

Jag är så nöjd med den här kappan! Den är bekväm och jag känner mig cool och snygg. Och varm! Om någon undrar över mössan så är det en Oslohuen jag stickade förra året

Mönster: Leonard från Republique du Chiffon
Storlek: 40Ändringar: Längd kortad 10cm, ärm kortad 5cm, ficka flyttad upp 3cmTyg: Ylletyg från Skroten, kappfoder i viskos från Gårda textil. Ett vävt mellanlägg i kragen och ett tunnare i fållarna. 

2 comments:

Heidi said...

Så cool du ser ut med mössan och halsduken till din nya rock! High five på den kombon!

Bitte said...

Jättefin kappa du har sytt! Är det svårt att förstå mönstret? Sen undrar jag när du syr i linne brukar du tvätta tyget först?
Min Mail bittes@hotmail.se