Sunday, December 29, 2019

Julklänningen

Jag tror att jag glömt visa Astrids julklänning! Eller har jag skrivit om den och sen glömt det? Det är i alla fall en riktig julkaramell!Tyget är en rutig bordsduk jag köpt på loppis och sen har jag använt olika vita spetsband i bomull jag hade hemma till alla kanter. Spetsen syns inte riktigt på bilderna eftersom Astrid var i spex-läge när jag skulle fota henne, men den har spetskant även längs hela nederkanten.

Mönstret är Stella från Ikatee, en favorit jag sytt flera gånger tidigare. Denna gång i storlek 8 år. Får lite Madicken eller Carl Larsson känslor av den här klänningen! 

2 comments:

Cecilia N said...

Jag tror det är på insta du har skrivit om den lite grand, i alla fall visat upp den.
Den är jättefin och det är så kul att det är så mycket glädje i bilderna.

Handgjort av Vera said...

Så underbara bilder!