Friday, January 3, 2020

Wiksten shift tunika


Att jag verkligen gillar Wiksten shift är ingen hemlighet! Här är en tunika sydd efter det mönstret. Precis samma som tidigare, men denna gången i tunikalängd och med korta slitsar i sidorna. 

Inget särskilt märkvärdigt plagg men jag gillar det. Tyget är svart tunt linne från Linnehem, eller jag tror i alla fall att det är därifrån det kommer. 

Här syns slitsen lite bättre. Från början hade jag inte tänkt ha slitsen, men det är stor skillnad på vidden i klänningen (som har ett ok bak och rynk för mer vidd) och topen! Det blev för smalt över höfterna helt enkelt så jag fick göra en slits. Tycker det blev fint och en extra detalj. 

1 comment:

Heidi said...

Den passar verkligen dig och din stil!

Det är ju lite svårt att se hur följsamt tyget är, eftersom den är svart, men av det jag kan se så verkar den ha ett väldigt fint "fall".

Jättesnygg!