Saturday, March 14, 2020

Olya

Det här tyget spontanköpte jag på Merchant and mills för ett tag sen, blev så förtjust i färgerna så kunde inte låta bli! Det heter Wes, och visst måste namnet vara pga Wes Anderson? Tänker att det här tyget skulle kunna komma direkt från en av hans filmer. 

Bilderna är tagna på Världskulturmuseet för ett tag sen, av Katarina. Just nu håller vi oss i närområdet, och jag hoppas att ni som läser mår bra! Det är läskigt det här med pandemier.

Efter lite velande bestämde jag mig för att sy en Olya. Jag hade 1,5m och det räckte precis! 

Här syns det att jag lyckades jättebra med mönsterpassningen på ena sidan, men mindre bra på den andra... Jaja, fickans öppning gör att man inte tänker jättemycket på det. 

 På den här bilden syns det hur axeln är sydd! Väldigt rolig konstruktion. 

Mönster: Olya från Paper theory
Storlek: 12
Ändringar: Kortat ärmarna lite 
Tyg: Rutigt linnetyg från Merchant and Mills, heter Wes. 

No comments: