Sunday, March 22, 2020

Petal pouch

Om någon sitter hemma just nu och funderar på att sy något så kan jag verkligen rekommendera dessa från Noodlehead! Det går inte åt särskilt mycket tyg och om du är som jag och alltid köper dragkedjor i fina färger på loppis så finns allt hemma. 

Jag sydde dessa för rätt länge sen men tror inte att jag bloggat dom? Är sugen på att sy fler nu, och kanske även ett lagom projekt för Astrid att testa.

Jag är inte sponsrad, är bara ett fan av Noodleheads mönster. Bra instruktioner och fina mönster. Tygerna jag använt är rester från en klänning (det tyget är viskos så använde extra mellanlägg för att få det att funka) och ett blommigt Liberty of London tyg (den lilla). 

2 comments:

Handgjort av Vera said...

Supersöta necessärer!

Cecilia N said...

Fina.
Jag anar att man kan titta lite på det där mönstret till sommaren. Kanske att det passar in på några rutor på sybingon. Jag tror jag behöver ett pennfodral för min röriga ryggsäck. (Eller städa fickan på Kånken …)