Sunday, November 21, 2021

Hej tomtegubbar

Minns ni tomtarna jag gjorde i April 2020? De har fått fler kompisar! 

Mönstret kommer från Mmmcrafts och de är så roliga att göra. Pilliga absolut men jag gillar pilliga grejer. Egentligen tycker jag nog att de gråa och röda är finast, men det är så roligt att välja olika färg på ullen och paljetterna så det fick bli några i andra färger också. 

Materialen har jag köpt på lite olika ställen, Stygnen bla innan hon la ner sin butik. Har ni tips på andra ställen som säljer ullfilt och vadmal får ni gärna skriva det! Tycker att det blir så mycket finare i ullfilt än i polysterfilt. 


 

3 comments:

Linnéa said...

Åh vad fina! Tack för tipset på ett bra mönster man kan pyssla med i jul 😊

Jossan said...

Nej, jag är ny här så minns inte dina första. Men vad gör väl det när dom var så fina allihopa?! :o
Jag måste nog prova göra en, dock i polyesterfilt, för det har jag tillgång till just nu. Men blir det en bra tomte så är det ju värt att köpa riktig filt.

Ohlssons tyger har en del vadmal, men annars har jag inga förslag.

Anonymous said...

De är helt fantastiska/ Titti