Saturday, December 4, 2021

Elodie nr 3

Den här senhösten/tidiga vintern har varit så pissig. Förkylning efter förkylning som avlöst varandra. I början av oktober kom jag igång med träningen igen och satte som belöning att efter 5 gånger på gymmet skulle Andreas köra mig till Skroten (jag har inget körkort). Nu är det December och inte en enda lördag har vi varit friska alla tre. Orimligt!

Men nu var det den här klänningen jag skulle skriva om. Tyvärr har jag glömt typ allt om den? Jag vet att det är en Elodie wrap dress och jag tror att det är storlek 16. Jag testade för att se hur det blev med raka stycken som kjoldelar (rynkade i midjan) eftersom tygåtgången blir mindre på det sättet än i orginalet. 

Just detta tyget är inte så dyrt, köpt på Jofotex i Söderköping, men syr man i dyra tyger är det ju trevligt att kunna köpa mindre mängder och slippa slänga spillbitar. 


 Jag blev nöjd med resultatet! Tycker att den blev väldigt fint. Antal gånger jag använt den hittills: 0. Jag vet inte varför! Kanske ska ge mig själv som utmaning att använda den i veckan som kommer.

No comments: