Sunday, August 7, 2022

Karin Larsson går på fest 2022

Det verkar som att jag har en tradition i att sy en ny sommarklänning i Augusti. Jag tror att jag har svårt i början av sommaren att fatta att det faktiskt blir varmt? Först nu sjunker det in. Är överlag ganska dålig på att leva i nuet, men just här verkar det som att jag är det. Har svårt att förstå att det kommer bli kallt igen och behövas varma kläder. 

Klänningen är en Hallon dress, min andra. Den första är sydd i mörkblå viskos och den är liksom lite för fin? Jag känner mig överklädd i den. Den här som är sydd av ett påslakan jag köpt på loppis är mer användbar i sin vardaglighet. 

Jag följde Malins beskrivning i hur man gör en slags inbyggd bh, den ger inte supermycket stöd men gör mig ändå mer bekväm än att gå helt bh-lös. Bara ett extra lager tyg hjälper också. Beskrivningen finns i Malins highlights, den heter Shelf tutorials. 

Men ryggen är ju grejen i den här klänningen! Älskar den. Känner mig lite som om Karin Larsson var bjuden på sommarfest 2022? 

2 comments:

Jessica Ullström said...

Underbart! Du påminner om Lena Anderssons karaktär Linnea med klänningen och hatten. Det värmde <3

Tove said...

Fin klänning! Ny header också och beskrivning av dig. Fint! :D