Wednesday, October 7, 2009

Macaroons

Känner ni till bakverket macaroons? Det är en liten fransk sötsak, som just nu skulle kunna klassas som en trendig kaka.... om nu en kaka kan vara trendig. I Göteborg finns de att köpa på Nöller i Haga, men jag och min kompis Sanna bestämde oss för att baka egna. Det var rätt pilligt, men blev de blev finare än vi förväntat oss, och de blev riktigt riktigt goda (och riktigt riktigt söta).



Recept på macaroons finns lite här och var på internet, det vi använde oss kan man hitta här.

7 comments:

Louise said...

Jag har aldrig smakat. Ser gott ut. :)

Sanna said...

Hihihii! Vicka fina bilder det blev! Mitt hår ser helt galet ut...

Elena said...

Wow, wow, vilka tjusiga macaroons. Och så många varianter.

AnSa said...

Som färgglada minihamburgare! :)

The Willow Fairy said...

Vad hungrig jag blev, speciellt på sötsaker...hmmm....

Thepas said...

Åh de ser supergoda ut! Vi måste baka såna här hemma också!

HELLO TIGER! said...

Så fina!