Sunday, February 21, 2010

Kallt



Om man kollar på min lista över vad jag stickar just nu så är den skrämmande lång. Men det stämmer inte, för det mesta på den är faktiskt färdigstickat. Jag ska bara få tummen ur och fotografera allting... Igår gjorde jag ett försök att fotografera en sjal som min mamma fick i julklapp, men det var så jävla kallt så det här var de enda bilderna jag hann få till innan jag förfrös.

Det är i alla fall en Ishbel, och de flesta trogna stickbloggsläsare vet väl hur den ser ut vid det här laget. Garnet är blått schalgarn från Hedängen som jag fått av min granne Carina. Hon är dessutom före detta jobbarkompis till min mamma, så det var ju ypperst passande att just det här garnet blev en present till min moder.

2 comments:

Dödergök said...

Vilka fina bilder! Vackert med allt det vita, den blå sjalen till jeans och grå jacka. Väldigt vintervackert.

The Willow Fairy said...

grattis till en färdigstickad Ishbel. stickar på en själv - när illbattingen sover...