Monday, August 26, 2013

Några timmar i kolonin

 Vi var bara några timmar i kolonin i lördags, men eftersom jag hade med mig mitt favoritobjektiv (ett litet billigt fast 50mm 1.8 från Canon) så var jag tvungen att fota allting. Jag älskar det objektivet, men det har egentligen lite för smal brännvidd så därför får det ofta stanna hemma.

Äppleträden dignade av äpplen

Jag tycker de är lite för sura men Astrid älskade dem!

Vi vuxna åt finmat

Promenerade till Delsjön

Drack kaffe vid favoritbordet som är nästan gömt och ofta ledigt. Annars var det knökat runt Delsjön, fullt med folk som badade, paddlade kanot, sprang och fikade.

Och så fotade Andreas mig i min Color Affection och jag fotade honom och Astrid. Den här bilden är min absoluta favorit. Vill beställa hem en förstoring, och en liten att ha i plånboken och ja hur många kopior som helst egentligen. Den här bilden fångar deras personligheter så bra, Andreas lugna och Astrids glada livliga. 

5 comments:

marremorr said...

Åh, en så fantastiskt fin bild på Andreas och Astrid! Du har verkligen fångat stunden. Vackert!

Manduzana stickar said...

Vilka fina bilder! Den på Andreas och Astrid är ju helt underbar!

Anna Martina said...

Älskar bilden på Astrid och äpplet!

Ananas said...

Underbara bilder :)

Helena said...

Vackra bilder! Glädje.