Sunday, December 11, 2016

Tovade julkulor


Jag tillhör den skaran som älskar julen och ser varje år fram emot att julpynta vårt hem. Att det nuförtiden inte är så stränga regler med när saker ska fram uppskattar jag, det är ju bra att alla får göra som de vill! Vissa (jag) vill julpynta massor redan dagarna innan första advent, andra vill inte julpynta alls. Alla får göra som de vill, alla blir nöjda. 

När jag skrev om silversmidet så skrev jag ju att jag går då och då till ett aktivitetshus för människor med psykisk ohälsa, och där har jag också gjort dessa tovade kulor. Nåltovade med fastsydda pärlor och sen ett hemslöjdsband. De väger inte så mycket och passar bra att hänga i vår lilla rumsgran. Någon stor gran har vi inte, vi firar alltid julafton hos Andreas föräldrar i Norrköping så en liten rumsgran i kruka duger fint.

3 comments:

Marit said...

Jättefina tovade kulor, sådana ska jag prova att göra! Jag blev nyfiken på ljusstaken med stjärnan bakom; får man fråga var den kommer ifrån?

Petronella said...

Jättesöta. Tack för all inspiration. Jag är dålig på att kommentera, men har stor behållning av din blogg och önskar att jag var lika duktig med symaskinen som du är. Kanske kommer det en tid när jag har både tid och råd att träna mer på den typen av sömnad. God Jul!

Clara said...

Tack! Ljusstaken kommer faktiskt från Ellos, köpte den därifrån i år.