Friday, February 3, 2017

Ett pennfack

Astrid behövde ett pennfack till sina pennor så tillsammans valde vi ut ett tyg och så sydde jag ett.

Valet av mönster föll på Open wide zippered pouch, ett gratismönster som precis som namnet antyder går att öppna upp helt så att det blir bra överblick över innehållet. Jag gjorde mediumvarianten men eftersom jag ville ha det som pennfack gjorde jag det kortare, 12x6 inches. 

Tyget köpte jag för längesen hos Miss Matatabi, kunde bara inte låta bli! Visst är det helt fantastiskt med de olika cirkusdjuren plus trianglarna? Bra val av Astrid att välja det till pennfacket tycker jag!

7 comments:

Unknown said...

Jättefint!

Sharon said...

That fabric is amazing! And great job on the pencil case :)

Kristin said...

Knallfint! Så flink du er!!

Textil med mera... said...

Helt underbart! Du syr så fina saker, jag blir inspirerad :-)

Kelley said...

Hello Clara!
As part of my February column about sewing trends for Sew, Mama, Sew!, I'd love to share this great little pouch. I will share one photo and link to both your project and your main blog address. (you can see past trends posts here: http://www.sewmamasew.com/?s=sewing+trends

the post is scheduled for February 15. As per my agreement with SMS i do need your express permission to use one of your photos, so if you'd like to be included, please respond ASAP.

thank you!
Kelley
kelleyetg@gmail.com

Clara said...

Kelley: I'm very happy to hear that you want to share my pouch, you definitly have my permission!

Johanna said...

superfint tyg!