Wednesday, January 17, 2018

Ett blommigt tygskjok

Jag har sytt ett härligt blommigt tygsjok (som kanske kallas kimono? Det är ju ingen riktig kimono men åt det hållet). Faktiskt sydde jag en sån här fast svart och vit för två år sen men inser nu att den varken hamnat på bild eller blogg. Det får jag se till att ordna! 

Mönstret är Tokyo jacket som jag förlängt en bit. Jag hade det här mönstret hemma men om någon är sugen på att sy en liknande så skulle jag nog egentligen valt ett annat mönster, kanske detta? Inte för att Tokyo jacket är dåligt, det är det inte alls, men att ärm och kropp är sytt i ett stycke gör att det går åt onödigt mycket tyg. Just detta tyget (viskos från Stoff och Stil) var billigt plus att jag sydde en klänning åt Astrid i resterna så för min del funkade det bra ändå. 

Nu längtar jag efter våren och sommaren så jag kan använda den ordentligt! 

No comments: