Thursday, April 12, 2018

Tukaner

Den här klänningsmodellen är en stor favorit hos både mig och Astrid så när jag hittade det här fina trikåtyget med tukaner (hos Stoff och Stil) så bestämde jag mig för att sy ännu en Groove dress till henne. Inte för att hon kanske egentligen behöver det, men å andra sidan växer hon så det knakar och det är nog en hel del kläder som behöver rensas ut. 

Kortare fram, längre bak och massor med vidd = perfekt lekvänlig klänning. Jag har glömt vilken storlek det är men antingen 5 eller 6 år. 

Sen är det förstås inte alltid så lätt att fånga just klänningen på bild... 

Men å andra sidan får jag massor med bilder som fångar hennes personlighet! 

2 comments:

Tove said...

Så fin klänning! Vad roligt det måste vara att sy så fina kläder som du gör!

Anonymous said...

Superfin klänning! Får jag fråga vad du använder för symaskin? Jag har bara en vanlig, och skulle så gärna vilja kunna sy i trikå till min dotter. Har du en eller två maskiner? // Christine