Thursday, June 25, 2020

Av rester

Jag är liksom för varm för att formulera mig i text? Och om någon (Karen) säger att man inte får klaga på värmen - jag klagar inte på kylan. Det här är i alla fall två plagg jag sytt senaste tiden.

Tröjan är en Kabuki tee sydd i rester från min randiga klänning. Den här var så rolig att sy! Ränder + Kabuki = sann kärlek.

Shortsen är rester från min kappa, den är nästan klar men saknar fortfarande knappar och knapphål. Stuven jag fick över räckte preciiiiiis till ett par Carolyn shorts, dock med lite modifikation. Istället för en påsydd nederkant så förlängde jag dom lite och la sen bara upp kanten. 

Både det randiga tyget och det orangea kommer från Linnehem. Tror att de kallar shortsens färg för mörk senap, jag tycker mer att det är orange men det är ju en färg på gränsen mellan senap och orange. 

1 comment:

Anonymous said...

Hej,

jag har kollat in på Linnehem efter att ha lyssnat på din och Anna Strandbergs pod (underbart med en pod på svenska om sömnad!!) och läst på bloggen här. Är sugen på att beställa men blir osäker på hur man ska tänka. Det finns ju olika tjocklekar vad jag förstår. Vad passar till toppar och byxor? Har du några tips?
Med vänlig hälsning Anna