Friday, April 30, 2010

Den där monsterfilten

Jag har börjat virka på monsterfilten igen, den är faktiskt för fin för att inte få bli kvar. Men den blir nog inte så stor som jag tänkte först, men ett par fötter ska den väl kunna värma i alla fall :)

Sunday, April 25, 2010

MQ

Jag har LIA ( =lärande i arbete, ungefär som praktik) på MQ just nu, därav bloggtysnaden. Det är jätteroligt! Men jag blir jättetrött... så bloggen prioriteras bort. Stickar gör jag däremot, så jag har desto mer att visa sen :)

Saturday, April 24, 2010

Vinn hos Viffla

En sån här fin handsvarvad slända kan man vinna hos Viffla, det skulle jag gärna göra! Imorn redan är tävlingen slut, så skynda dig om du också vill vara med i utlottningen.

Sunday, April 18, 2010

Hemma hos oss

Hemma hos oss ser vardagsrummet ut såhär nu. Vi har målat den bruna väggen vit, och det är så skönt! Brunt är mysigt, vitt är vårigt och ljust. Nu saknar jag bara en matta, gärna den här eller den här.

Den som är nyfiken på hur det såg ut innan kan klicka här så hittar du lite bilder.

Friday, April 16, 2010

Amanita

Amanita är nog en av mina favorit serviser. Den är ju liksom röd och vit prickig! Jag gillar namnet också, amanita muscaria betyder röd flugsvamp på latin.
Formgivaren heter Helmer Ringström, och det var Gefle som tillverkade den här servisen en gång i tiden. Min kopp har jag fått i julklapp av min pojkväns föräldrar, de har hela servisen i sin sommarstuga.

Sunday, April 11, 2010

Baudelaire



Baudelaire socks, mina allra första tå-upp strumpor! Och faktiskt de första spetsstrumporna jag stickat också. Inte de sista däremot, de gav mersmak.

Mönstret finns här, garnet heter merino 60 och kommer härifrån, Lienes design. Lite mindre än två nystan gick åt.

Friday, April 9, 2010

Om Citronen och om att repa upp heliga tröjor

Min Citron är klar. Den kvalar lätt in som tråkigaste stickningen i världshistorien. Och så blev den inte ens bra! Jag är rätt sur kan man säga. Sur som en citron. Visst, den ser volangig och fin ut på bilden, rosa och fluffig och borde varit bra på alla sätt. Men ärligt talat, hur gör ni andra med era citroner? Den här går ju för sjutton inte att ha runt halsen ju! Och jag är inte en sån person som har sjalar över axlarna, trivs inte i det, så det här blir till att repa upp.

Förresten, på tal om att repa upp, jag har rensat bland mina stickade tröjor idag. Det är nämligen så att jag har typ 10 stycken som jag aldrig använder, och på nåt sätt har jag sett dom som heliga, dvs inte kunnat göra mig av med dem eller repa upp dem. Jag har tänkt "men jag har ju lagt ner så mycket tid på dem" och så har de legat och samlat damm i garderoben. Där gör de däremot ingen nytta har jag insett, och garnet kan jag ju använda till nya och förhoppningsvis mer lyckade projekt! Så nu ska det bli frogga av hemma hos mig!