Friday, September 10, 2010

Kärt litet problem


Jag har lagt ner vantarna i en låda och börjar istället fundera över framtida stickningar. Det är ju mycket roligare! Jag vill börja på en ny tröja, men kan inte bestämma mig: Acorns eller Coraline? Acorns är den översta, Coraline den nedersta.
Jag tänker grå eller kanske blå. Vilken tycker ni?

Uppdatering: det är så bra att fråga er! De flesta tycker Coraline, och det är vad jag själv kommit fram till också. Coraline med lite större halsringning blir det såfort jag hunnit leta upp en garnaffär i Madrid!

11 comments:

Tyg och otyg said...

Jag tycker nog Coraline, mest för att jag personligen har lite svårt för "föreställande" mönster, typ ekollonen, på kläder. Coraline är väldigt fin, en sån skulle jag gott kunna tänka mig själv.

HELLO TIGER! said...

Jag gillar nog Coraline bäst, och jag gillar färgen också. Annars tror jag att grå blir superfint.

disa said...

Jag tycker Coraline!! Den känns mer som "din" stil på något vis.....utefter det jag har kikat på i din blogg. Grått tycker jag, det kommer att bli jätte fint!! =)

Unknown said...

Jag tycker Coraline!!!!
Kram Gina

PetraO said...

Coraline finns på min "to do"-lista också - så jag röstar för den!

emma said...

coraline med fler knappar skulle jag välja..

hanna said...

acorns tycker jag! dock verkar jag vara ensam om det ;) tack för en inspirerande blogg. har äntligen vågat mig på det hela också, får se hur det går... :)

miastick said...

Acorns! Jag tycker Coraline är lite tråkig. Acorns däremot är supersnygg och du kan vara med i vår kal också :)

Knitarina said...

Coraline!
Har själv en knallröd Coraline på stickorna just nu. Börjar dock med lite trist slätstickning, men med en schysst ljudbok går det an och jag fokuserar på att varje varv slätstickning för mig närmare smockstickningen. Och närmare den färdiga koftan som jag tycker är så himla fin!

marindi said...

Coraline tycker jag. Har själv gjort en som jag använder jättemycket. Som allt jag har stickat av Ysolda har den fina, välarbetade detaljer och ett mönster som är välskrivet och lätt att följa.

Du har något att hämta på min blogg!

Knitarina said...

Du har fått en award hos mig eftersom du är så himlans bra och inspirerande!