Wednesday, May 29, 2013

Spinnrocken fungerar

Min spinnrock fungerar! Snälla Anna skickade en spole till mig, och efter att jag kortat av den en centimeter passade den fint. Så nu kan jag spinna, och jäklar vad roligt det är! Hon går som en dans, och låter så mysigt. 

Nu har jag också något nytt att nörda ner mig i och lära mig mer om. Jag började med att lyssna om på Stick with us podavsnitt om spinning, och sen har jag sett massa youtube videos. Ja, för själva spinnandet blir det inte jättemycket av med spädbarn, så jag får ägna mig åt att lära mig om spånad istället. Och så gick jag lite bananas på World of wool och beställde 700g ull. Sånt som händer när jag bara kan titta på spinnrocken och sitter och ammar med både paddan och plånboken inom räckhåll. 



4 comments:

Elin said...

vad kul! drömmer också om att lära mig spinna, ska ta mig en lyssning på dendär podden!

Anna said...

Jag blir så inspirerad att lära mig spinna också! Måste bara hitta en spinnrock först :)

Futu said...

wihoooo! :-)

Manduzana stickar said...

Haha, jag gick också crazy på world of wool. Det är så lätt hänt ;)