Friday, July 5, 2013

Spinn-mani


 Jag spinner och spinner mest hela tiden just nu, eller så ofta jag får för Astrid i alla fall. Är lätt manisk och vill bara spinna jämt! Det här är Polwarth från World of Wool, och det är det första garnet jag fått till som inte är superövertvinnat utan bara lite övertvinnat. Det här går ju faktiskt att sticka i, och det är en fantastisk känsla att ha spunnit garn som går att använda! Dock blir det ju inte så himla många meter av härvorna jag gör, så om ni har tips på små projekt som det går åt ungefär 150-200m av i worsted/aran weight så blir jag glad!


5 comments:

Helga said...

Pulsvärmare? Mössa till Astrid? Små strumpor kanske.

Panne said...

Hvordan blir garn når det er overtvinnet? Er det vanskelig å strikke med?

Maria said...

Hej Clara,
Tycker din tapet är helt underbar som du har i din startbild.
Kommer du ihåg namn/märke?
Mvh
Maria

Clara said...

Helga: Ja, det är ungefär i de banor jag tänker också.

Panne: Det blir liksom knorvigt, om du förstår vad jag menar? För hårt snurrat, så det blir superhårt och små bitar far iväg på tråden och bubblar sig. Men nu spinner jag bättre!

Maria: Den är köpt på loppis tyvärr, så det finns inget namn eller märke. Det finns några ställen som säljer retrotapeter, danska retrovilla tex. Sen har boråstapeter gjort en kollektion som heter Eco Happy, de är nytillverkade tapeter i samma stil som min gamla. Hoppas du hittar nåt du gillar!

Madeleine said...

Vad fint det blir! Pannband kanske, eller handledsvärmare!