Tuesday, July 16, 2013

Spunnet



Jorå, jag hantverkar ju massor även om jag inte hinner/orkar skriva här. De här två härvorna garn har jag spunnit senaste veckan, och är sjukt nöjd med dem! Den gröna är navajo-tvinnad vilket jag är väldigt nöjd över att ha lärt mig, och trots att den då är tretrådig mäter den 172m. Den blå är tvåtrådig shetland och mäter 254m.

Annars har Astrid börjat sova lite bättre, men istället för att bli pigg är jag om möjligt ännu tröttare. Bröt ihop en smula i söndags och bestämde mig för att be om en tid hos bvc-psykologen. Behöver lite hjälp med all anspänning, och alla krav jag själv ställer på mig. Längtar efter Andreas semester, men det dröjer fyra veckor tills dess. Han kan i alla fall jobba lite mer hemifrån nu, så det ska nog lösa sig det här. Att få barn alltså, upp och ner går känslorna!

7 comments:

Viffla said...

Väldigt fint! Det är så roligt att se dina spinn-framsteg! :)

Monita said...

Sjukt snygga härvor garn du har fått till. :-) Ja det är svårt att inte ställa för hårda krav på sig själv. Min man brukar tvinga mig att sätta mig ner i soffan och sticka när jag härjar runt för mycket. :P

Meta Skoglund said...

Vilka härliga härvor av garn du har spunnit. Du kan konsten att spinna ser jag.
När barn sover ska mammor också sova har jag hört, även om jag själv inte lyckats särskilt bra. Men att tänka tanken att det är tillåtet att vila när barnen gör det är alltid en bit påväg. Sov gott hälsar Meta

Sjömans-Elin said...

Strongt att ta kontakt med psykologen! Tänker på dig! Kram!

PS. Garnerna är snorfina, men det vet du redan va? DS.

Helga said...

Jättefina garner! Tycker det är fint att du skriver så ärligt om dina känslor. Det kan säkert få många som läser att tänka lite extra och känna att det är okej att tycka att det ibland är jobbigt med att få barn. Bra med psykolog-kontakt också :)

Manduzana stickar said...

Så himla fina garner! Jag tänkte testa på navajo-plying på mitt nästa garn.
Modigt och starkt av dig att kontakta psykologen. Det är ju faktiskt så mycket bättre att ta hjälp med det som är jobbigt än att bara gå runt och må kasst.

Anna said...

Mycket inspirerande med dina fina härvor! Jag har också just börjat spinna, men jag får begränsa mig till när barnet sover så det går inte så fort fram :) Heja på med mammarollen, det är knepigt ibland men såklart underbart!