Friday, July 4, 2014

Plucky Knitter

För ett tag sedan anmälde jag mig till Plucky Knitters nyhetsbrev eftersom jag hört på tex Stickpodden att det skulle vara ett fantastiskt garn. Dock är det inte min grej att köpa garn utan att veta exakt färg, men när de efter en mässa sålde ut de garner som inte blivit sålda och dessutom på en rimlig svensk tid så kunde jag bara inte låta bli att köpa. Tror att jag skrev något om det då, att jag fått extrem hög puls när jag satt och klickade på uppdatera knappen :).

För några dagar sedan landade det i brevlådan, och jo det är verkligen underbart mjukt! Det tog dock lite tid för mig att faktiskt inse det, jag åkte på tull moms + administrativ avgift och fick en kostnadschock när jag tänkte på vad varje härva kostar (det blev 300kr härva med frakt och momsavgifter, och det trista är ju den där administrativa onödiga avgiften. Momsen betalar jag gärna). Och det är det kanske inte riiiiktigt värt. Men ljuvligt mjukt är det och den grå färgen är fantastisk, så när jag väl glömt vad jag betalat kommer jag tycka att det är underbart (många liknande adjektiv där i samma mening).

Jag köpte Primo Sport som är en blandning av merinoull, cashmere och lite nylon. Har hört att det inte noppar alls, så förhoppningsvis blir det en lyxig sjal när jag valt mönster. "Som att svepa in sig i en kram" som Ellinor skrev på instagram :)

3 comments:

Anonymous said...

Hej!

Du behöver inte betala tull om varuvärdet inkl frakt understiger 1300 kr. Så om du handlar för 200 kr inkl frakt så blir det moms på 50 kr samt en avgift på 100 kr, totalt 350 kr. Du kan läsa mer på Tullverkets hemsida, där det också finns hjälp att räkna ut hur mycket det kommer att kosta dig.

Birgitta

Clara said...

Ja, jag skrev fel, det är ju moms jag menar. Och moms betalar jag gärna, det är den trista administrativa avgiften på 100kr jag är sur över.

Anonymous said...

Tänk vilken adrenalinkick du fick när du beställde garnet...så då är priset inte så förfärligt högt...adrenalinkick +garn=300 kr/härva. :-) kitty