Saturday, July 19, 2014

Sista gången i stugan

Nu har vi lämnat familjen Duchéns stuga vid Slätbaken och åkt tillbaka till Göteborg. Och det är faktiskt sista gången vi varit i just den här stugan, för till hösten ska den rivas och lämna plats åt ett större isolerat hus. 

Jag kommer särskilt sörja tapeterna. Men jag har full förståelse för att huset rivs, det är byggt av olika spill och restmaterial från 50-talet och att bygga ut, dra in avlopp, bygga toalett och vinterisolera skulle inte fungera. Och jag kommer ju inte sörja att ha mens på utedass om man säger så. 

 De här vackra tapeterna kommer i alla fall att finnas kvar! De finns ner i lillstugan och den kommer stå kvar för att husera gäster.

4 comments:

Anna said...

Åh så fina tapeter! Kanske finns den blå att köpa igen?

Matilda said...

Åh men har du testat menskopp? Sen jag gjorde det är jag aldrig mer orolig för var/när jag får mens.

Clara said...

Innan jag fick barn var jag en ivrig förespråkare för menskopp, men efter har jag haft lite svårt att få den att fungera bekvämt. Men ja, det är en väldigt bra grej när det fungerar!

Clara said...

Innan jag fick barn var jag en ivrig förespråkare för menskopp, men efter har jag haft lite svårt att få den att fungera bekvämt. Men ja, det är en väldigt bra grej när det fungerar!