Wednesday, January 28, 2015

Sy sy sy

Just nu vill jag bara sy sy sy och jag har faktiskt lyckats åstadkomma två par mjukisbyxor och hela tre klänningar som jag faktiskt är nöjd med! Tidigare har jag alltid tänkt att jag inte kan sy eftersom att jag inte kan konstruera mönster själv. Inser dock att det är lite orimligt och två helt olika saker, så nej jag kan inte konstruera mönster men jag kan sy!

Dessa tyger är numera klänningar. Jo, jag gillar blått väldigt väldigt mycket. 


Och eftersom jag haft sån sy-mojo har jag också gått igenom mitt superröriga tygförråd. Det är inte stort, men ack så rörigt. Och eftersom majoriteten av tygerna är från loppisar så har jag väldigt många små bitar som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Men så fick jag se såna här fina påsar, som jag trodde hette bento bags men som visade sig heta Azuma bukuro. 

 Väldigt lätt att sy, väldigt smart modell. Det här är min nya favorit i stickpåseväg. Jag använde mig av den här beskrivningen, men det verkar finnas några olika. Jag kommer verkligen sy fler, perfekt användning för alla småbitar jag har liggande hemma.


6 comments:

Annie said...

Visst är det fascinerande hur man kan gå från att vara jättesugen att sticka ena dagen till att sy den nästa:) Hoppas vi får se dina nya kläder här på bloggen:))

Viffla said...

Jag vill jättegärna se dina klänningar, helst nu! Det är så himla roligt att sy.

Efwa - Medea said...

Smart att använda påsen som stickpåse. Jag hade nog närmast tänkt på grönsakspåse eller nåt. Tror jag ska leta fram några småbitar och testsy.

Anonymous said...

Skulle gärna vilja se klänningarna!

Eftersom jag har så himla svårt att hitta den typ av klänning jag vill ha så har jag tänkt att jag borde sy själv, men ska bara hitta någon slags tid och energi.

Clara said...

Ja bilder kommer så snart jag fotat! Mycket svår årstid att fota klänningar på bara, för mörkt inomhus och för kallt utomhus. Och så förkylningar som går på det. Men det kommer!

Anonymous said...

Hej har inget instagramkonto,kan inte kommentera där. Vilken helt underbar dotter ni har. Det har inte funnits någon så underbar sedan min dotter var i den åldern:). Underbart att hon äter, låt henne äta vad hon vill. hon är ju jätteklok som äter energitäta produkter. Jag tror väl att sitta stil är inget som passar damen och då är det energitäta produkter hon behöver. Vår dotter föddes 2800g i födelsevikt. Vår kloka barnläkare sa att vi skulle låta henne äta smör och dricka röd mjölk, för barn får inte övervikt eller hög kolesterol halt. Det kommer i så fall längre fram i livet. Hjärnan behöver fett för att utvecklas normalt, och det er kloka dotter förstår det :)genom att äta glass och smör. Jag har också uttmattningssyndrom, inget att berätta för att sätta fokus på mig, utan att jag är med dig i mina tankar. Det räcker att gå ut med soppåsen, de dagar som är värst. Kramar från anonym och okänd läsare till er alla tre.