Tuesday, July 5, 2016

Åskvädersklänning

Ibland känns det lite som att den här bloggen bara har blivit ett uppvisande av färdiga saker, och så vill jag egentligen inte alls ha det. Men när energin är låg och ångesten hög så orkar jag inte skriva innehållsrika blogginlägg, däremot syr jag massor eftersom det håller min ångest i schack. Och då blir det såhär, uppvisande i färdiga plagg. 

Denna gång en klänning i min vanliga modell som jag själv modifierat fram. Tyget är ett riktigt fintyg som jag förälskade mig i förra året och haft liggande i skåpet sen dess. Double Gauze i bomull från Nani iro och jag verkligen älskar trycket. Ser ut som åskvädershimmel, min bästa himmel. 

Fickor såklart, alla kläder jag syr har fickor. 

 Kliar mig lite i håret och försöker se obesvärad ut :P


Gillar verkligen att fota själv med självutlösare i "skogen", dvs  lilla Flunsåsparken som vi bor bredvid, men där är nästan aldrig något folk. Fotar jag själv kan jag slappna av bättre, inte känna mig lika fånig. Kan verkligen rekommendera det! En självutlösare kostar 150-200kr, och stativ som också kan vara bra att ha går att få från det priset också.

13 comments:

Sara said...

Tycker det är väldigt roligt att ta del av dina färdiga alster. Ger inspiration och förmedlar skaparglädje!

Helga said...

Tycker det är häftigt att du orkar med så mkt, att du har hittat nåt som hjälper :) Vad fint det var med vecken där fram!

Annika said...

Snyggt! Grymt imponerad över din syplan och att du dessutom fullföljt den! Undrar om jag någonsin kommer dit (vill dit). 😃Får du någon hjälp med din ADHD? Medicin? Samtal? Arbetsträning? Kan vara ångestframkallande att vara sjukskriven länge också likaväl som jag har all förståelse för att du mår dåligt i folksamlingar. Du är så kreativ och kunnig! Tur att du delar med dig på bloggen.

Birgitta Nilsson said...

Tack för att du är en stor inspirationskälla. Galet vackra och klädsamma kläder. Helt underbara fotografier.
Alla dina inlägg är njutbara. Kram Birgitta på Tjörn

Handgjort av Vera said...

Galet fin klänning. Så roligt att se vad du hittar på, det märks verkligen hur duktig du börjar bli på att sy nu också. Tack för tipset om självutlösare. Känner verkligen igen mig i beskrivningen att det känns obekvämt att posa när man måste ta hjälp av folk att ta bilder. Det är så svårt att att få sambon att förstå vad som är intressant att visa också. Ska nog investera i stativ och självutlösare en dag.

Figeholm.aw said...

Oj så fin klänning!! Läser med stort intresse din blog sedan flera år - dina inlägg, dina foton, allt är en stor inspirationskälla. TACK!

Figeholm.aw said...
This comment has been removed by the author.
Tyg och otyg said...

Jag tänker att bloggandet kan/får ha olika form och funktion i olika skeden av livet och det måste ju vara ok. Annars riskerar det bara att bli ytterligare en sak som genererar stress och ångest och det är det inte värt!
Jättefin klänning! Jag önskar att jag var lika produktiv som du (dock gärna utan ångest, förstås!).

Karin Åberg said...

Jag är oerhört glad över att du ens orkar skriva blogginlägg! Du inspirerar mig så mycket.

Clara said...

Tack för era kommentarer! Det värmer verkligen, och gör mig så glad!

Anonymous said...

En riktigt fin klänning i ett mycket vackert tyg. Jag önskar att jag kunde sy något lika fint till mig. Du kan vara stolt över dina alster; både stickade och sydda.

Linnéa said...

Vilken fantastisk klänning! Du är verkligen super duktig på att sy fina saker :)

Hanna said...

Vad bra att du hittat något som hjälper mot ångesten trots att det är skönast att slippa denvheltvoch hållet (jag har varit med om liknande själv). Oberoende blir jag mycket inspirerad av dina skapelser!