Tuesday, May 2, 2017

Me made may

Så var maj månad här och på instagram betyder det mängder av inspiration från hashtaggen Me made may = #mmmay17. För den som inte känner till det så är det en slags utmaning som går ut på att varje dag (eller så ofta som du själv bestämmer) försöka ha på sig något hemmagjort. Jag har hemmagjort på mig varje dag året runt men tycker ändå att det är en kul grej, och fantastiskt roligt att se vad andra lägger ut bilder på. 1:a maj hade jag helt hemmasydda kläder, allt utom keps, bh, strumpor och skor är sytt av mig. 

Jag orkade inte med folkmängder i form av demonstrationståg tyvärr, annars tycker jag att det är ett måste att demonstrera på 1:a maj! Men vi hade en mysig dag i min mammas kolonistuga tillsammans med Astrids kusiner som inte heller ville demonstrera. Deras föräldrar fick gå för oss allihopa. 

 Astrids minsta kusin. Och obs, min mamma gömmer sig bakom stenen, hon lämnades inte ensam på den sidan bäcken.

1 comment:

christina said...

Hej!
När jag såg den här fina bilden och läste att mormor gömde sig bakom stenen så började jag leta efter ravelryknappar. Jag skulle så gärna ha klickat på love här!