Tuesday, November 21, 2017

En helt vanlig underklänning bara

 Jag har många klänningar i lite strävare tyger som klättrar upp på benen när jag har leggings eller strumpbyxor under, ett problem alla som regelbundet har kjol och klänning upplever. Har tänkt hur länge som helst att jag behöver en underklänning. För ett tag sen hade jag en meter svart viskos liggande utan något tänkt projekt så då tog jag tag i saken och sydde en underklänning.

Mönstret jag använde är Ogden Cami från True bias, som egentligen är ett linne. Jag förlängde den en bit vilket först blev alldeles för mycket så jag klippte av lite och nu är den på gränsen till för kort. Håller tummarna att den är lång nog att göra sitt jobb!

Jag sydde strl 10 som enligt mönstret ska passa mitt bystmått, men den blev alldeles för stor. Det syns inte så mycket på bilderna men syns i verkligheten. Jaja, jag kommer aldrig använda den här utan något över så det gör inte så mycket. Det här var lite ett test för att se om jag trivs i den här typen av linnen med smala band och svaret är nej, det gör jag verkligen inte. Dels för att jag är en storbystad person som alltid har fula bhar  (ofta med breda band) och dels av någon anledning jag inte själv vet, jag känner mig bara obekväm. Men som underklänning funkar det bra!

No comments: