Saturday, November 25, 2017

Smash the patriarchy


För ett tag sen var det någon på instagram som hade på sig en sån här t-shirt (minns tyvärr ej vem) och jag blev superförtjust i den. Astrid fick också syn på den och jag såg en chans till ett klädesplagg som både hon och jag kan gilla. 

 När det kommer till t-shirts med tryck så är de dock alltid sååå fula i modellerna. Särskilt för mig med stor byst som aldrig hittar köpe-kläder som passar. Lösning: köpa jättestor herrmodell (xxl tror jag det är) och sen sy om den enligt mitt vanliga t-shirt mönster (ett från en Jenny Hellström bok som jag gjort fba på för att passa mig).

Såhär är resultatet! Mycket nöjd med det. 

Till Astrid använde jag ett mönster till en boxig t-shirt ur en Ottobre tidning, den behövde vara boxig för att trycket skulle få plats. Sydde strl 110 (hon är en 104 egentligen) så den är lite stor just nu. Astrid älskar sin nya t-shirt med My little pony!

Och just det, om någon mer blir sugen så har jag köpt t-shirtarna här.

2 comments:

Elin S said...

Så fint och smart!

Cecilia N said...

Jag blev strax övertygad om att min dotter skulle få en sån i julklapp, så tack för länken.
Hon blev också glad.