Sunday, January 20, 2019

Making backpack i manchester



Behövde jag en ny ryggsäck? Nope. Ville jag verkligen sy en i den grönblå manchestern jag förälskade mig i i höstas? Japp! Så då gjorde jag det.


Mönstret är Making backpack som jag också sytt i svart och bloggat om här. Jag gillar verkligen den här modellen på ryggsäck. Den är rymlig, lättöverskådlig, stor men inte för stor. Helt klart en favorit. Denna är sydd på precis samma sätt som min förra, med enda undantaget att dragkedjan denna gång öppnas på mitten (alltså så att löparna möts när den är stängd). Tyvärr hittade jag inga såna dragkedjor i metall så en i plast fick duga. Inte lika snyggt men jag gillar verkligen att kunna öppna ryggsäcken på det viset. 


Jag höll på och velade hur länge som helst om vilken läderfärg jag skulle välja. Svart, mörkbrun eller natur? Tillslut valde jag natur och det känns helt rätt. Just nu är den aningens för ljus tycker jag men det kommer bli så snyggt när den mörknar så som läder gör. 

Yttertyget är som sagt petroleum manchester, också den från Stoff och Stil. Svårt att fånga färgen på bild men den går mer åt grönt än åt blått. Det är ganska tunt och inte alls stadigt så jag funderade på vad jag skulle använda för att stabilisera. Mönstret angav "Foam Stabilizer" för fram och bakstycke och eftersom att jag hade en del Style vile över från en sittpuff jag håller på och sy så valde jag det. Var lite orolig över att det skulle kännas för tjockt och klumpigt men jag är jättenöjd! Gillar verkligen stabiliteten det ger. 

Fodret är mitt favvotyg från Stoff och Stil som inte finns i lager längre :(. Jag vet inte hur många meter jag köpt av detta tyget men till fodret tog jag mina absolut sista bitar nu. Precis som på min förra väska sydde jag vattenflask/termoshållare på sidorna, så som det är på Kånken men på insidan. 

Jag är så nöjd med den här ryggsäcken! Ser fram emot att lädret kommer mörkna framöver, tror den kommer bli ännu snyggare då. 

2 comments:

Cecilia N said...

Jag vill också kunna!
Ursnygg färg. Påminner om en numera för liten kjol.

Nana said...

Some interesting articles Some articles are not interesting. ผมร่วงหลังคลอด However, I understand and name the content of this website very much.