Friday, December 13, 2019

Sankta Lucia

Sankta Lucia, ljusklara hägring, sprid i vår källare glans av din fägring, eller hur det nu var. När Astrid provade sina luciakläder häromdagen gick vi ner och tog några kort i vår lite halvläskiga källare. Får lite skräckfilmsvibbar av bilden ovanför...

I början av November fick jag något slags ryck och hets-broderade den här Lucia kronan. Det var så roligt så när jag började kunde jag bara inte sluta! Mönstret finns gratis att ladda hem här hos Posie gets cosy. Jag har använt mig av lite olika material, både finare vadmal och yllefilt och något billigare jag köpte på Panduro. Högt och lågt. Inuti ljusen är det papperssugrör som är avklippta till rätt längd. 

Astrids klass hade luciafirande igår redan så idag är det vanlig dag hos oss. Gissar att det har att göra med att det är en stor skola där många ska samsas om aulan. 

Är ju lite partisk men tycker att jag har den finaste Lucian i hela världen! Och eventuellt den busigaste också!

3 comments:

Alicia Sivert said...

Kronan är ju magnifik!

Gudrun said...

Så supergullig lucia och vilken underbar krona du gjort.Lite bus skadar aldrig:-))

Anmaja said...

Underbara bilder, både vackert och lite läskigt i källaren. En finfin lucia!