Monday, June 29, 2020

En blå leopard






Ni kanske har tröttnat på den här klänningen nu? Det har inte jag! Men jag tror faktiskt detta är den sista i den här modellen jag syr denna sommaren. 

Denna gång har jag sytt den i en leopardmönstrad viskos från Stoff och Stil. Jag är ingen djurmönstrad person, men just leopard i färger som inte är naturliga är jag svag för. Det hände förresten något konstigt med det här tyget när jag tvättade det. Grannen hade lämnat massa sköljmedel kvar i maskinen och eftersom jag var lat orkade jag inte ta bort det. Och det ändrade liksom känslan på tyget? Innan var det som all annan viskos brukar vara, dvs glatt och med mycket fall. Nu är det på något sätt tyngre, och strävare? Har aldrig varit med om att tyg ändrar sig i tvätten på det sättet. Har inte tvättat klänningen än så vet inte om den kommer ändra sig tillbaka. 

Den här klänningen är sydd på samma sätt som min svarta, min prickiga och den randiga

2 comments:

Camilla said...

Jag kommer att sy nummer 11-13 av Moneta snart. 🙈

Johanna said...

Så fin modell att jag är frestad att sy en åt mig:)