Monday, May 11, 2020

Sommarsvart


Så vårens klänning som jag snöat in på och som blivit min favorit är helt klart denna modell. Stor och vid, v-ringad och med kort ärm. Dvs det jag tycker är skönast att ha på mig, men också tycker är fint. 

Det är samma modell som den prickiga, vilket kan vara lite svårt att se eftersom denna är svart. Ni vet sommarsvart är ju min bästa sommarfärg. Tyget är tunt svart linne, trogna läsare vet väl vid det här laget att det är från Linnehem och väger 125g/m2.

Ni vet den här bilden? Så känner jag mig på sommaren ibland... (vet inte ursprunget till bilden, det är en känd meme-bild)

Här syns i alla fall vidden! Vi gjorde en utflykt till Hönö förra helgen och jag passade på att ta lite kort. Förra året brände jag mig förresten på örat med en locktång, och i år märkte jag redan i april att det örat direkt brändes av solen. Började fjälla osv. Så turbanen på huvudet är inte bara för att det är fint utan jag måste ha något som täcker örat.

Mönster: Wiksten shift dress
Ändringar: Många! Se här
Tyg: Tunt svart linne från Linnehem

1 comment:

Handgjort av Vera said...

Klänningen ser hur skön ut som helst!