Thursday, June 21, 2007

Work in Progress

Lite sticktid har jag allt haft de senaste dagarna! Rätt mycket faktiskt även om det inte känns så. Det har inte blivit så mycket producerat, däremot har jag funderat mycket. Och froggat. En babytröja i restgarner är påbörjad, froggad och påbörjad igen.
En sjal är påbörjad, froggad. påbörjad, froggad, påbörjad, froggad... Nu ligger två provlappar i min soffa, en stickad på sticka 6 och en på sticka 7. Anledningen till att jag har tagit upp så mycket är att det blir min första spetssjal, och jag vill gärna få allting rätt i början. Det är inget jättekomplicerat mönster, men tillräckligt för mig.

Bilden visar det enda i spets jag stickat (förutom på maskin, men det räknas inte). Ett par blå muddar.

Just det, höll nästan på att glömma bort att jag stickat klart den gröna alpacka koftan. Den ligger halvmonterad i nån påse någonstans... Det är alldeles för varmt för att vilja montera en alpackakofta just nu. Bild kommer dock någon gång.

No comments: