Tuesday, September 25, 2007

Vantar

Vantar! Det var otroligt längesen jag stickade vantar och sockar, så länge sen att jag faktiskt inte hade några vantar kvar. Alla var utslitna eller borttappade. Vantar är ju bra att ha, så då fick det bli ett par enligt Anita Gunnars recept.
Garnet är fyndat på Kasthall i våras. Kostade typ ingenting och jag har massor kvar. Skulle kunna sticka vantar till ett helt regemente i det. Grovt är det, då det är mattgarn. Men varmt som sjutton. Jag är nöjd.


Annars är det dåligt med stickinspiration. Har tappat glöden och glädjen lite, men det kommer nog tillbaka så småningom. Tills dess lär det bli glest med blogginläggen.

3 comments:

Åsa said...

Vilka fina vantar. Har själv beställt ett nytt mönster från garnkorgen då jag blev sugen på nya vantar.

Thepas said...

De är superfina! Jag är så avundsjuk på alla som kan sticka färgmönster.

katarinaw said...

Väldigt snygga!