Sunday, June 7, 2009

Hemma hos oss

Jag vet, det blir mycket inredning och alldeles för lite stickning just nu. Men den tid jag har ägnas åt målande, borrande, skruvande och allmänt fixande och donande, stickningen hinns inte riktigt med. Fast det blir ju några rutor fler då och då, en ruta om dagen har jag hållit med god marginal.

Såhär ser matdelen i vårt vardagsrum ut just nu, visst blir det fint! Som ni ser är ju den bruna väggen lite tom, tanken är att det ska bli två tavellister där med lite blandade alster. Jag gillar att flytta runt tavlor, och med tavellister blir det ju inte lika mycket hål i väggarna.
Den här mattan skulle också gärna få flytta in, snyggare matta för så lite pengar (lite och lite, mer än vad vi har råd med just nu... men allt är ju relativt) går knappast att hitta.

Den som vill kan klicka på den lilla bilden för att se hur det ser ut i andra delen av rummet. Det är dock bara för den som verkligen vill se, för det är rätt stökigt och inte precis färdigt i denna del. Notera även högtalarna, som är sjukt fula enligt mig...

4 comments:

Emilia said...

Ser fint ut! Tänk hur mysigt du kommer att tycka att det är att sitta och sticka hemma sen när allt är helt färdigt :)

ingela said...

åh vilken fin snusmumriktavla, vars får man tag på en sån?

Clara said...

Emilia: Ja, det kommer bli jättemysigt! Det känns inte heller så avlägset det där med att faktiskt sitta ner heller...

Ingela: Jag köpte min tavla i Marimekko butiken på Haga Nygata i Göteborg, men den kanske finns i andra marimekko butiker också?

Ingela said...

tack för infon, jag bor ju långt ifrån någon marimekkobutik men jag frågade butiken i göteborg och de kunde skicka en till mej, hurra! å pssst, vilken fin blogg du har :)