Wednesday, April 7, 2010

Husen i Jurmala


En kommentar till inlägget om Jurmala undrade över det lilla lusthuset som såg så spännande placerat ut, så jag tänkte att jag skulle skriva några rader om just husen i Jurmala.
Det är en gammal kurort från början och de hus som ligger där är från sent 1800-tal till tidigt 1900-tal. De flesta är fantastiskt vackra! De är dock i olika grader av restaurering, så bredvid ett flott nyrestaurerat hus som mest liknar ett slott kan det ligga ett gammalt förfallet spökhus. Väldigt spännande tycker jag!

8 comments:

Viffla said...

Otroligt vackra hus! Ett sånt vill jag bygga när jag blir stor... :)

Therese - Pyssel och Design said...

Vilka otroligt fina hus, skulle mer än gärna köpa något av dem :)
Roligt att ha hittat hit till din blogg, kommer snart tillbaka!

Louise said...

Fantastiskt fina!

Lena said...

Väldigt fina hus! :)
Gillar det lilla huset bäst (:
Det var speciellt.
lite udda helt enkelt!
Har du nyligen ändrat din profilpresentation (eller vad det nu heter)?

Cecilia said...

Åh, vilka hus! Fantastiska, allihop på sina olika sätt!

Jenny / Ekomamma i stan said...

Vilka fantastiska hus!

Kristina said...

Helt fantastiska skapelser du gör!Och dessutom härliga bilder på husen i Jurmala .Jag skulle bli glad om du ville berätta hur du reste dit!? (gärna via mail:kristina.selhammer@gmail.com)

Alicia said...

Ååh hus nummer 2 och 4, där kunde man bo!