Monday, February 14, 2011

Idag saknar jag sommaren

Det förra inlägget visar visserligen att det var rätt varmt i Madrid i lördags, men det är en oberäknelig värme. Idag är det kallt igen (ok, inte Sverige kallt, men det blåser och är 5 grader). Inte picknick väder längre med andra ord.

Jag saknar sommaren så jag tror jag ska dö just nu. Tänk klänning i bara ben, barfota på en gräsmatta... Hoppas hoppas att värmen kommer hit snart!

På bilden är min kompis Karin när vi var på utflykt till Trollhättan i somras. Då hade vi picknick vid kanalen och satt där och stickade. Det var fint. Henne saknar jag också. Massor.

Quick translation: I miss the summer so much so that I think I'm gonna die! Please let it be summer soon in Madrid!
The picture shows my friend Karin when we had a picnic last summer. I miss her, and the summer.

4 comments:

Anonymous said...

Fin bild på Karin!! Vi kommer till sommaren! Kram Kram från K

Susann said...

kikar in och önskar en fin kväll

ylva said...

Jodu ! Idag var det 25 minus hos mig. Jag längtar oxå så man kan bli galen. Fantastiskt fin bild på din kompis verklig sommarkänsla!

Lena Inemyr said...

Jag har haft -14 idag. Igår var det -20 på morgonen.. Jag tycker om snö men skulle väldigt gärna vilja ha sommar just nu. :P
Värme och sol. Du får försöka tänka på alla fina vantar & sånt du får ha på dig nu och inte i sommar (: