Saturday, August 13, 2011

Garn

Jag slank förbi Tummelisa på väg hem från jobbet i onsdags, och kom såklart inte ut tomhänt. Semilla från BC garn och Colinette jitterbug, två av mina favoritkvaliteér i garnväg.

Det ska bli vantar och sockar, och nu när jag ser bilden ser jag ju hur bra de kommer matcha! Det tänkte jag faktiskt inte på i affären.

Förresten, visst måste Olskroken vara det bästa torget för garninköp i Göteborg? Två fina och trevliga garnbutiker på samma torg, båda med bra utbud! Tummelisa är ju den ena, 2Knit den andra.

6 comments:

PetraO said...

Dina knappar blev kvar i butiken, de ligger bakom disken!

Clara said...

ja, jag märkte det! Men jag kommer förbi på måndag och säger hej och hämtar knapparna.

Anonymous said...

Ja men Tummelusa är så goo
2 knit är inte lika goo, jag är inte från Göteborg kommer som gäst ibland o då blir jag så otroligt väl om händertagen på Tummelisa
Monica Trelleborg

Klockars Tina said...

Härliga garner! Här sitter jag i Dalarna och kan bara hålla med dig ang Olskroken, min son bor i Gbg och jag brukar ta mig en tur till torget där och handla garn när jag är på besök. En annan butik som jag också gillade var Carinas garn i Majorna, men hon finns ju tyvärr inte kvar.

Clara said...

Monica: Ja, Tummelisa är verkligen en garnaffär där man blir väl omhändertagen!

KlockarsTina: Det är allt synd att Carinas garn inte finns kvar. Jag bor på andra sidan stan och var sällan där, men det är alltid tråkigt när trevliga garnbutiker stänger.

metamorphosis said...

Håller med, färgerna gör sig fantastiskt fint ihop!