Monday, October 10, 2011

Ny favoritsjal!


Ny favoritsjal och nytt favoritmönster! Och garnet är ju en gammal favorit, så idel favoriter idag alltså.

Det här mönstret var perfekt i sin ambitionsnivå! Kräver lite koncentration, vilket gör att det blir roligt, men samtidigt inte mer än att jag kan kolla på tv samtidigt. Och så gillar jag att den inte är så romantisk (förutom färgen då :) eftersom jag älskar att sticka spets men inte är så förtjust i att ha det på mig.

Mönster: Shetland triangle av Evelyn Clark, finns att köpa här
Garn: Malabrigo lace i färgen Damask rose. Inköpt på Lil Weasel i Paris. Ca 1,5 härva gick åt.
Stickor: 4mm
Antal repetitioner av mönstret: 19

15 comments:

Sara said...

Vad du kan! Sjalen är härlig :)

Emmy said...

Bästa sjalmönstret :)

Manduzana stickar said...

Galet snygg! Helt klart ett favoritmönster hos mig!

Anette said...

Väldigt snygg! Det mönstret får jag lägga i "vill göra" högen.

Tyg och otyg said...

Fin! Påminner om påfågelsfjädrar i mönstret.

JesperochKarin said...

Åh va fint! Var kan man hitta det mönstret? Tack för en fin blogg, jag läser och blir inspirerad:) Hälsningar Karin

Clara said...

Tack!

Tyg och otyg: Ja, det gör det faktiskt! Har inte tänkt på det innan.

Karin: hade glömt att länka till mönstret, men nu finns länken i blogginlägget. Här går det att köpa: http://www.evelynclarkdesigns.com/products/product1-27.htm

Anonymous said...

Så fin, och så härlig bild på dig!
Även jag lägger i ”vill göra” högen

Anonymous said...

Fiiin du är!!!! Och fin sjal /k

miastick said...

Jag håller med, det är verkligen ett favvomönster.

Dödergök said...

Jättevacker sjal! Väldigt fin pudrig färg också. Passar dig fint!

JesperochKarin said...

Tack va snällt!

Lillannen said...

Supersnygg, men klarade du den på en härva , eller mera??

Wilda said...

Vackert värre!

Clara said...

Lillannen: Oj, det har jag visst glömt skriva! Ca 1,5 härva gick åt.