Thursday, February 16, 2012

Färgglada glimtar

Vi har börjat få upp hyllor! Äntligen börjar saker hamna på plats. Den trötta kaninen som sitter till höger är min allra första virkade amigurumi, från Mia Bengtssons första bok.

Och så har jag börjat planera ett nytt broderi. Korsstygn är så rogivande. Riot not diet ska det stå, för att påminna mig själv om att det inte är någon diet jag hållet på med. Jag ska inte banta, jag ska bli sockerfri! Och idag är jag inne på 11:e dagen utan socker, är sjukt stolt över mig själv. Tack för alla era stöttande kommentarer!

8 comments:

Stitchordie said...

Vilket fint bord! Är det skivan som ser ut så eller är det duk?

Clara said...

Tack! Jag har tapetserat bordskivan, har skrivit lite mer om det här: http://clarastickar.blogspot.com/2011/11/mini-home-makeover-del-2.html
Det är några månader sen nu, och det har hållit riktigt bra!

Manduzana stickar said...

Du ska vara sjukt stolt över dig själv!

Jag sitter också och fnular på ett broderimönster, men det är inte riktigt min starka sida.

Dödergök said...

Vilka vackra väggar i nya lägenheten! Mycket inspirerande.

Annika said...

...och jag älskar ljusstaken!! Blir supersugen på att måla igen!

metamorphosis said...

11 dagar är ju grymt bra! Heja dig!

Den dr gula väggen var verkligen härlig också!

ANNEPÅLANDET said...

Så fine farger - blir i godt humør på en lørdag!

Maria said...

Hej jag är en hemlig beundrare som har följt din blogg ett tag. Nu kan jag inte vara tyst längre. Du är inte bara duktig, du är AS-duktig. att vara utan socker är nog det allra svåraste man kan gör av alla "avgiftningar" eftersom det finns i nästan all mat som man köper. Lycka till och det är mycket trevligt att få följa din blogg :)