Saturday, December 28, 2013

Hemma igen



Vi är hemkomna från Norrköping och som vanligt är det roligt att åka bort och skönt att komma hem igen. Astrid har haft några av sina värsta nätter hittills, men det har också resulterat i hennes första tand! Äntligen!
Annars har vi ätit enorma mängder mat, spelat spel, gått lite promenader och jag har monogamstickat på min blå kofta och därmed kommit en bra bit på den. En bra jul! Saknar bara snön, men ärligt talat så är det faktiskt lite skönt att slippa den också. Jag är så trött som det är, blöt snö och slask kan jag vara utan.

Astrid verkar för övrigt brås på sin mor och är mycket reserverad inför nya människor och nya ställen. På julafton när det var massor av folk hos mina svärföräldrar fick vi turas om att sitta i källaren och kolla på Teletubbies med henne, att vara på övervåningen fungerade inte alls. Jag tycker att det är så spännande hur barn verkligen har personlighet från första stund!

5 comments:

Iréne JB said...

Huset i Kneippen känner jag igen, men det andra har jag ingen aning om var det är.
Första tanden och även de övriga kan vara ganska jobbiga. Skönt att den kommit iaf.

Anonymous said...

8 månaders baby är otroligt oroliga när nya människor dyker upp. Men det ändrar sig...

j´shörnan said...

Hej jag undrar om du kan ge mig ett tips om något bra sett att förstå hur man stickar llr på dina fina vantar kram Maria

Eva S said...

Gott nytt År!119 254245

Clara said...

jshörnan: Är det från vår bok? Där står alla beskrivningar i början, under teknikapitlet. Llr stickas såhär: lyft en som om den ska stickas rät, lyft nästa maska som om den skulle stickas rät, flytta tillbaka till vänster sticka och sticka ihop dem i bakre maskbågen. Precis som ssk alltså, som vi översatt till llr :)